понедельник, 15 декабря 2014 г.

Питання на Мінфіні – 11.1. У чому полягає бізнес страхової компанії життя?


На сайті Мінфін існує рубрика "Питанняекспертам". Тут можна ставити питання, пов'язані з недержавним пенсійним забезпеченням, на які я намагаюся відповідати. Нижче - чергове з них.

Як я розумію, будь-які інвестиції це певний ризик. І якщо СК каже: «Не переживай, навіть якщо ми інвестували твої гроші невдало, то від цієї невдачі, ми все одно, перестрахувалися в іншій СК», то НПФ каже, що держава заборонила йому оголошувати себе банкрутом. А якщо він все-таки невдало інвестує мої накопичення і вони пропадуть, де він їх візьме, щоб віддати мені? Роз'ясніть цей момент, будь ласка.

Дякую за цікаве питання, - побільше б таких. Багато хто соромляться питати про подібне, а ви - молодець.

Я вже писав якось, що за будь інвестицією коштує бізнес: http://pensioneriya.blogspot.com/2014/07/blog-post_3.html  Це було коротко і, мабуть, не зовсім зрозуміло. Давайте поговоримо докладніше про бізнесах СК і НПФ. Це буде перший мій відповідь на ваше запитання.

Як ми розуміємо фразу «перестрахуватися в іншій СК»? Підозрюю, що - по-різному. Я дам свій варіант відповіді на це питання. І це буде другий моя відповідь на ваше запитання.

Третім відповіддю стане розмова про банкрутство. Чому банки банкрутують досить часто, чому страховики кажуть, що за 200 років не збанкрутувала жодна зі страхових компаній життя і чому НПФ не може стати банкрутом за визначенням.

 Відповіді з'являться послідовно, але не відразу, а поступово. Можливо, в розгорнутому вигляді я опублікую їх на своїх сайтах «Пенсійний капітал» http://pensioneriya.blogspot.com/  і «Шлях інвестора» http://www.uainvestor.com.ua/,  а тут дам короткий варіант. З'являться ці матеріали і в моєму блозі на Мінфіні: http://minfin.com.ua/users/uainvestor/,   найбільш пристосованому для обговорення.


У чому полягає бізнес страхової компанії життя?

Мій бізнес - не гамбургери, а нерухомість, - каже власник McDonald's Рей Крок. Це не випадковий парадокс. Щось подібне могли б сказати багато бізнесменів. Могли б багато, але не багато хто говорить, а інші й самі не здогадуються.

Нам байдуже. Знаючи деякі принципи, ми самі здатні вирахувати істинний бізнес будь-якої публічної компанії. Наприклад, - компанії страхування життя. Наразі, залишимо у спокої ризикову частину страхового продукту і звернемося до його накопичувальної складової.

На перший погляд, це схоже на довірче управління грошима клієнтів. Практично тим же (з деякими відмінностями) займаються керуючі інвестиційними фондами. Придивившись, бачимо, що відмінності досить істотні. Детальніше, ми розглянемо їх в окремому матеріалі, присвяченому порівнянні цих інструментів, а зараз звернемо увагу на наступне.

Клієнт зобов'язаний регулярно, протягом не менше 10-ти (як правило, 20-ти і більше) років, передавати страховій компанії (СК) обумовлену договором суму грошей. Натомість він отримує від СК зобов'язання повернення після закінчення терміну договору всіх внесених коштів, плюс якийсь невизначений відсоток інвестиційного доходу, нарахований за встановленою схемою.

Що в результаті такого договору мають дві його сторони?

Клієнт потрапляє в фактичне боргове рабство, не маючи можливості поміняти ні умови договору, ні саму СК. Це не така вже біда, після закінчення терміну договору, рабство щасливо завершується отриманням більш-менш великої суми грошових знаків зі сльозами радості на очах вдячних спадкоємців.

Страхова компанія отримує розписаний на багато років вперед, постійний грошовий потік, який вона цілком законно може використовувати для своїх власних потреб. Займатися при цьому досить дорогою і вельми ризикованою інвестиційною діяльністю в конкурентному оточенні, зовсім не обов'язково. Коли підійде час платити за рахунками першого клієнтам, приспіють фінансові вливання від великої кількості нових страхувальників. І головне, - забезпечити їх постійний і наростаючий приплив.

Цим страхова компанія і займається за допомогою побудови мережі продажів. Я проходив навчання в страхових компаніях і знаю, що це таке. Процес навчання будується на трьох «китах»: продажі, продажі і ще раз продажу. Не треба заглиблюватися у вивчення страхових продуктів і технології їх застосування, не треба думати і проявляти ініціативу, не треба бути розумним і винахідливим. Треба бути тупим і дисциплінованим, чітко і методично повторюючи день у день, твердо засвоєний алгоритм дій. Повторювати, повторювати, повторювати, не дивлячись ні на що. Успіх приходить, як неминучість. При цьому, щоправда, дещо відходить, але це - особисте, що не має до бізнесу СК ніякого відношення. Саме тому, там відбувається постійна кадрова ротація, що залишає на плаву тільки кращих з кращих.


Ні, я серйозно захоплений цим бізнесом не страховиків, а продавців. І я в нього вірю. А інакше мені й не можна, - мої особисті страхові поліси пройшли тільки половину довгого двадцятирічного шляху. Але у мене немає ілюзій і я не намагаюся вирішувати дилему, що краще - НПФ  чи накопичувальне страхування життя. Не займайтеся цим і ви.

Комментариев нет: