воскресенье, 20 сентября 2015 г.

Питання фінансовому експерту № 48. Про віру і довіру.



Доволі часто, у відповідь на свої матеріали я отримую приблизно такі заяви: ваші аргументи досить логічні, але я не можу ставитись до них серйозно, бо нікому не вірю. Не вірю інтуїтивно, в глибині душі, на рівні підсвідомості.

Як на мене, причина подібних заяв проста, - це атеїзм. Без віри у Творця, світогляд людини розбалансовується. А світогляд – це фундамент, на якому (свідомо чи підсвідомо) вона будує своє життя. Коли фундамент хиткий, виникає страх втратити рівновагу, зробивши непевний рух. Тому видається кращим, уникати будь-яких рухів взагалі.

Очі бояться, а руки роблять. Страх загальної безвіри лікується практикою довіри до звичних речей. З насторогою сприймати нове і спокійно ставитись до усталеного – звичайний стиль нашої поведінки, тож найперший наш захист від страху новизни – зробити незвичне буденним. Задля цього треба просто, за прикладом Крихітки Єнота з відомого мультфільму, посміхнутись «тому, хто сидить у ставку» і познайомитись з ним якнайближче.

У випадку з НПФ, познайомитись з ним доволі просто. Відкриття пенсійного рахунку відбувається швидко і безкоштовно: http://pensioneriya.blogspot.com/2015/06/blog-post_7.html, розмір і частоту пенсійних внесків не регламентовано, зробити їх можна через будь-який банк (касу або інтернет). А потім можна спостерігати, звикати і поступово позбавлятись страху. Скільки на це знадобиться часу, кожний вирішить самостійно.

Про вітчизняні компанії з управління активами (КУА) розповідають різне. Я теж володію чималою інформацією про їхнє минуле. Так, вони мають певні вади, але хто з нас настільки досконалий, щоб жбурляти в них камінням? Світ змінюється, а слідом за ним змінюємось і ми, і КУА. Тому наша справа – спостерігати і оцінювати все, що відбувається в реальному часі. Певні дані для подібної оцінки надають нам самі КУА (щоправда, не всі) у вигляді періодичних звітів про виконану роботу.

До вашої уваги – черговий звіт однієї з КУА про управління активами НПФ за підсумками серпня 2015 року: http://ru.otppension.com.ua/pdf/otp-pension-fond/2015/pension-08-2015.pdf

Не знаю, як вам, я мені приємно бачити подібну щирість і відкритість компанії. І не просто приємно, - у відповідь, в мене виникає довіра до її діяльності. Принаймні, відтепер я не боятимусь мати один зі своїх пенсійних рахунків під її управлінням.


Але, на відміну від віри у Творця, моя довіра не є вічною. Якщо через деякий час у мене виникнуть сумніви щодо її роботи у порівнянні з іншими подібними компаніями, я поставлю її очильникам відповідні запитання. Якщо отримані відповіді мене не задовольнять, я просто переведу свої пенсійні накопичення до іншого НПФ і розпрощаюсь з даною КУА.

Комментариев нет: