среда, 13 мая 2015 г.

Питання на Мінфіні-29 «Аструм чи МетЛайф?

  

Чергове питання на Мінфіні.

Доброго дня! Проконсультуйте будь ласка по питанню: Мені 42 роки у мене є індивідуальний пенсійний рахунок у НПФ «Аструм» кошти зараховувались поки я працювала у банку, після звільнення взноси в НПФ не надходять, але там я маю деяку суму, так як застрахована в ПрАТ МетЛайф добровільного страхування життя можу я перевести кошти з НПФ у СК за рахунок сплати чергової премії (суми), Застрахована МетЛайф 10 років на строк 20 років страхування життя. Дякую.

Доброго дня, Вікторіє.
Ми з вами в деякому сенсі колеги: я теж 10 років тому купив 20-літній поліс МетЛійф і я теж маю пенсійні рахунки в НПФ (щоправда, не в Аструмі і трохи довше за вас).

Питання переводу коштів з НПФ до СКЖ мене теж цікавить, тож відповідні питання я поставив керівництву СКЖ «МетЛайф і Адміністратора НПФ «АЦПО» (до речі, він адмініструє і НПФ «Аструм. Пенсійне забезпечення»). Правда, своє питання я сформулював дещо інакше. Мене цікавило переведення коштів з НПФ до СКЖ по закінченню дії договору страхування, а саме – в довічні ануїтети.

Відповіді від МетЛайф я чекаю досі, хоча минуло вже біля 1,5 місяця. Я знаю, що подібна розважність притаманна СКЖ, тому терпляче чекаю, а як одержу листа, то розповім і вам.

АЦПО швидко відповів, що це можливо при досягненні відповідного віку (пенсійний вік, мінус 10 років) і наявності договору з СКЖ про довічне пенсійне страхування. Інші випадки законом не передбачені, тому відповідь на ваше питання буде негативною. До 50 років ви не зможете перевести свої пенсійні накопичення з Аструму до МетЛайфу.

А чому власне це питання взагалі виникає (не тільки у вас)? Спробую здогадатись.

1.     Стало важко сплачувати обовязкові внески в СКЖ, тим паче, свого часу вони могли бути проіндексовані на відсоток інфляції. Це знайомо. При вирахуванні строку і суми страхування, страхові агенти виходять з суми, яку клієнту хотілось би одержати по закінченню угоди. А який же клієнт не бажає одержати більше? Ось він і ідеалізує свої фінансові можливості. Як бачимо, в цьому сенсі контракт з НПФ більш гнучкий: і розмір, і періодичність внесків, вкладник визначає самостійно на власний розсуд.

2.     Страховий агент сказав, що подібне переведення можливе. І така ситуація мені знайома. Щоправда, частіше пропонується перевести кошти з однієї СКЖ до іншої. З суттєвими втратами (для клієнта), але яскравими перспективами (для агента). Справа у тому, що пересічні громадяни зі страховими агентами включно, не дуже розрізняють НПФ і СКЖ. В такому разі вони могли б прочитати про їх відмінності тут: http://pensioneriya.blogspot.com/2014/10/3.html

3.     Низька обізнаність про роботу НПФ і пов’язана з нею недовіра. Обізнаність приходить разом з досвідом. Тому треба просто відкрити пенсійний рахунок, внести невеличку суму і спостерігати. Здавалося б, Вікторіє, у вас подібний досвід мав би бути, але я в тому зовсім не впевнений. Тому порада така: пишіть відповідну заяву, отримуйте логін і пароль для доступу до стану свого пенсійного рахунку, беріть його під контроль і намагайтесь хоч якось ним керувати. Що ви можете зробити, написано тут: http://pensioneriya.blogspot.com/2014/10/3.html За подробицями можете звернутись до мене особисто.


І на останок. Різні фінансові інструменти можна порівнювати, але не варто протиставляти їх одне одному. Кожний має свої особливості. Головне, наскільки вони відповідають нашим власним цілям. Якщо відповідають, то у певному співвідношенні треба мати і те, і друге, і третє, а можливо і четверте не завадить


P. S. Принагідно, Вікторіє, хочу додати, що подібних до вас учасників НПФ досить багато. Колись роботодавець вносив на їхні рахунки кошти, потім перестав вносити або вони звільнились і за свій пенсійний рахунок забули чи загубили його дані. Багато серед них банківських працівників, але не тільки. Зараз по Україні 2 500 юридичних осіб-вкладників НПФ, а раніше їх було ще більше. Думаю, що чимала кількість учасників подумки вже давно попрощалася зі своїми грошима. Даремно, гроші з НПФ не пропадають. В залежності від ринкової ситуації, їх може ставати більше або менше, але просто щезнути вони не можуть.


При певних умовах, таким людям можна було б допомогти знайти свої пенсійні накопичення. Іноді це може бути складною справою, а іноді – доволі простою. Так що, звертайтесь.

Комментариев нет: